Mikrokontrolery - Jak zacząć?

... czyli zbiór praktycznej wiedzy dot. mikrokontrolerów.

czwartek, 3 marca 2011

EPP: Autorzy rozwiązań

Poniżej lista autorów, którzy nadesłali swoje propozycje rozwiązania problemów omawianych w cyklu Efektywne Planowanie Projektu (EPP) i innych.

Ty także możesz być wśród nich - warto się sprawdzić!
Zaglądnij tutaj: EPP - zasady






miszcz310

Konto na Elektroda.pl: miszcz310

grudzień 2011r.
Jestem studentem Fizyki Politechniki Warszawskiej. Elektroniką zacząłem się interesować w ogólniaku. Wtedy jednak tylko czytałem. Zacząłem bawić się w budowanie prostych układów dopiero na 2 roku studiów podczas wykładu "Podstawy elektroniki", wtedy to zainteresowałem się programowaniem AVR. Jednak skrzydła zacząłem dopiero rozwijać w tym temacie w zeszłym semestrze (początkiem 2011r.) podczas laboratoriów "Podstawy systemów mikroprocesorowych". Od tej pory moje zainteresowanie przechodzi w formę hobby, jednak chroniczny brak czasu mocno opóźnia moje postępy w tej materii.


Nadesłane rozwiązania:


ky3orr

Konto na Elektroda.pl: ky3orr

grudzień 2011r.
Elektroniką zacząłem interesować się w szkole podstawowej. Dzięki kuzynowi, który budował zestawy nagłośnieniowe, wkroczyłem na ścieżkę elektroniki i tak to się zaczęło. Z wykształcenia jestem elektronikiem automatykiem. W 2010 roku ukończyłem studia na wydziale Elektroniki Politechniki Wrocławskiej (kierunek Elektronika i Telekomunikacja). Przede wszystkim zajmuję się projektowaniem urządzeń mikroprocesorowych, dodatkowo pracuję nad systemami akwizycji i przetwarzania danych (LabView). Mocnym punktem zainteresowań jest generowanie, utrzymanie i transfer sygnałów czasu. Jednocześnie staram się zgłębić tajniki modelarstwa RC. Z bardziej "normalnych" rzeczy lubię przebywanie w górach.


Nadesłane rozwiązania:


xxx-xxx001

Konto na eres.alpha.pl: xxx-xxx001

marzec 2012r.
Elektroniką zainteresowałem się jakieś półtora roku temu. Było to w pierwszej klasie gimnazjum, kiedy na lekcji techniki odkryłem, że to w ogóle istnieje :-)  Wcześniej nie zdawałem sobie sprawy, że można kupić sobie rezystor, czy zrobić własną płytkę. Kiedy w sylwestra wystrzeliły fajerwerki, ja uruchomiłem swój pierwszy układ – migającą diodę LED. Niedługo potem zacząłem naukę elektroniki i zainteresowałem się mikrokontrolerami. Szybko poszło tym bardziej, że już w podstawówce pisałem programy w C++.

Teraz nadal chodzę do Gimnazjum Nr 1 w Świdnicy, do drugiej klasy i jestem samoukiem, którego wszyscy mają po dziurki w nosie. Podobno nie mówię o niczym innym oprócz elektroniki…

Poza tym lubię programowanie, książki (nie tylko o programowaniu), gry i muzykę.

Nadesłane rozwiązania:


omicronNs

Konto na Elektroda.pl: omicronNs

marzec 2012r.
Aktualnie jestem uczniem technikum w Zespole Szkół Elektryczno-Mechanicznych w Nowym Sączu. Elektronika, fizyka i inne przedmioty ścisłe interesowały mnie od zawsze, a budowanie działających prototypów różnych urządzeń sprawia mi wielką przyjemność. Techniką mikroprocesorową zacząłem się interesować ok. 2 lata temu, kiedy to na zlecenie kolegi z klasy wykonałem linijkę diodową odtwarzającą motyw świetlny z "Knight Rider-a" w oparciu o procesor ATMega8 (działa zresztą do dziś dnia). Prywatnie lubię rozegrać partię bilarda, zagrać w karty czy pojeździć na rowerze.


Nadesłane rozwiązania:


Sheep94

Konto na Elektroda.pl: modecom601

grudzień 2012r.
Mikroprocesorami bawię się od ponad roku, dopiero przy zabawie z nimi poznałem tak naprawde podstawy elektroniki, i ciągle się uczę. Pomimo młodego wieku (18) śmiało mogę powiedzieć, że informatyką pasjonuję się od dziecka, elektronika była bardziej na drugim planie. Dopiero połączenie programowania mikroprocesorów z elektroniką zainteresowało mnie by poznać język C dla procesorów AVR. Głowa pełna pomysłów, a czasu brak, chyba każdy to zna.


Aktualnie nauka w Technikum Komunikacji w Poznaniu.

Nadesłane rozwiązania:


afterparty

Konto na Elektroda.pl: afterparty

luty 2013r.
Stuprocentowy amator samouk. Elektronika i tematy pokrewne zawsze mnie pasjonowały, ale oprócz migających diodek, silniczków i bateryjek jakoś nie robiłem nic w tym kierunku. Do teraz, kiedy przez przypadek natknąłem się w zakamarkach internetu na kurs AVR. Wszystko okazało się prostsze niż myślałem, więc kupiłem trochę sprzętu, Attiny13, zrobiłem programator, i zacząłem zabawę z mikrokontrolerami, po drodze ucząc się podstaw elektroniki i powoli języka C++.

Mam też drugie główne hobby - retro gry wideo.


Nadesłane materiały:


miszczo997

Konto na Elektroda.pl: miszczo997

marzec 2013r.

Jestem absolwentem Technikum elektornicznego RCEZ w Lubartowie. Obecnie studiuję elektrotechnikę na Politechnice Lubelskiej. Elektroniką zajmuję się z zamiłowania, a i mam nadzieję, że niedługo także zawodowo. Oprócz niej powoli poznaję podstawy programowania zarówno uC jak i komputerów. Interesuję się także wszystkim tym, co związane z nauką i techniką.


Nadesłane materiały:


TPT

Konto na Elektroda.pl: TPT

listopad 2013r.

Aktualnie studiuję Automatykę i Robotykę na Wydziale Mechanicznym Politechniki Wrocławskiej, elektroniką konkretniej zacząłem się interesować dopiero na studiach, kiedy to dołączyłem do koła naukowego, gdzie wówczas nasze projekty realizowaliśmy głównie na AVRach.

Prywatnie poza elektroniką interesuje mnie motoryzacja oraz turystyka wszelaka.


Nadesłane materiały:

Oceń artykuł.
Wasze opinie są dla nas ważne, gdyż pozwalają dopracować poszczególne artykuły.
Pozdrawiamy, Autorzy
Ten artykuł oceniam na:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Działy
Działy dodatkowe
Inne
O blogu




Dzisiaj
--> za darmo!!! <--
1. USBasp
2. microBOARD M8


Napisz artykuł
--> i wygraj nagrodę. <--


Co nowego na blogu?
Śledź naszego Facebook-a



Co nowego na blogu?
Śledź nas na Google+

/* 20140911 Wyłączona prawa kolumna */
  • 00

    dni

  • 00

    godzin

  • :
  • 00

    minut

  • :
  • 00

    sekund

Nie czekaj do ostatniego dnia!
Jakość opisu projektu także jest istotna (pkt 9.2 regulaminu).

Sponsorzy:

Zapamiętaj ten artykuł w moim prywatnym spisie treści.