sobota, 12 marca 2011

Atmel Studio: Numerowanie linii programu


Autor: Dondu

Artykuł jest częścią cyklu: Atmel Studio - Spis treści

Wielu programistów lubi mieć włączone numery linii kodu programu.

I choć nie ma to bezpośredniego przełożenia na pisany kod, to osobom przyzwyczajonym do ich wykorzystania pozwala łatwiej orientować się w pisanym programie w szczególności, gdy kod w danym pliku jest długi.

Aktualna pozycja kursora pokazywana jest w dolnej części okna i jest wśród nich numer linii:




Taka informacja dla znacznej części programistów jest wystarczająca, ale nie dla wszystkich.

Atmel Studio jako silnik wykorzystuje MS Visual Studio, które domyślnie nie ma włączonego pokazywania numerów linii. Aby je włączyć należy użyć menu Tools > Options.

W otwartym okienku opcji wybieramy grupę Text Editor gdzie znajdujemy dwie możliwości. Można włączyć numerowanie linii dla wszystkich języków w punkcie All Languages:




lub włączyć tę opcję tylko dla plików kompilatora GCC (języka C):




Wybór należy do Ciebie :-)

W rezultacie uzyskasz numery linii:





Skok do linii o numerze X

Przy okazji warto wiedzieć o powszechnym także w innych programach skrócie klawiszowym:

Ctrl + G

Po jego użyciu pojawia się okienko z możliwością wpisania numeru linii do której chcesz "skoczyć", czyli przewinąć okno z programem i ustawić w niej kursor:





Skoki do linii z błędami i ostrzeżeniami

Z numerami linii związane są także komunikaty o błędach i ostrzeżeniach. W ich przypadku nie musimy mieć włączonej numeracji ponieważ wystarczy wykonać dwuklik na wybranym komunikacie, by przenieść się do linii, która dany komunikat generuje:




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz